1e indruk van m'n stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fabienne - WaarBenJij.nu 1e indruk van m'n stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fabienne - WaarBenJij.nu

1e indruk van m'n stage

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

02 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Ik ben hier nu alweer bijna twee weken en het begint gelukkig al aardig te wennen. Ik weet mijn weg te vinden naar het hotel, de winkels en de leuke plekjes om in het weekend heen te gaan.
Ik zal nog even doorgaan waarmee ik de vorige blog ben geëindigd, namelijk de hop on hop off ferry. Iris en ik zijn naar Whatson Bay geweest met de ferry, daar wat rond gewandeld naar South Head, waar je erg mooi uitzicht had op de zee en de rotsen. In de middag besloten we nog naar Manly te gaan met de fast ferry. Toen we weer terug waren in het centrum hadden we nog tijd genoeg om ook de Westfield tower er nog aan vast te plakken. We moesten even wat zoeken, maar we hadden het gevonden en het uitzicht was het zeker waard! We hebben gewacht tot de zon onderging om zo ook nog te kunnen genieten van Sydney @ night.
De volgende dag, 18/9 had ik mijn RSA course (Responsible service alcohol), die moet je hier hebben om te mogen werken met alcohol. Na flink wat stress en heen en weer geren kon eindelijk iemand mij vertellen waar de bus wel echt kwam en was ik gelukkig op tijd voor de cursus, want als je te laat bent heb je pech en is het dag $110! Ik heb de cursus gehaald en heb bij het post kantoor al mijn officiële pas aangevraagd.
Vrijdag heb ik me weer een dagje met Iris vermaakt. Dit keer stond Sea life & Paddy's market. Op deze markt heb je mega veel souvenirs, telefoon tentjes, make-up, verkleedkleding etc. In het gedeelte ernaast kan je ook erg goedkoop groente en fruit kopen, wat ik natuurlijk als Hollander al heb gedaan, want we moeten op de centjes letten.
We zijn vanaf de Paddy's market naar station Wynyard gegaan, zodat we alvast de route hebben gelopen naar het hotel dat ik daar maandag ochtend geen zorgen meer over hoefde te maken. Vervolgens zijn we over de Harbour Bridge gelopen om vanaf de andere kant Sydney te kunnen zien bij zonsondergang.
Zaterdag had ik weer met een nieuw meisje afgesproken, Valerie, zij loopt hier ook stage. We zijn naar het strand geweest, ook al was dat wat fris dus na een uurtje zijn we weer terug naar het centrum gegaan om onze wekelijke groente en fruit bij de Paddy's market te halen. In de avond hebben we nog gezellig met Iris erbij een drankje gedronken in de stad. Toen Valerie met haar collega nog ging stappen zijn Iris en ik als luxepaardjes naar Blu Bar on 36 gegaan in Shangri-La om daar te genieten van het uitzicht met een heerlijke cocktail!
En toen was het alweer zondag, mijn laatste vrije dagje voordat ik toch echt aan mijn stage moest beginnen. Ik ben met Iris naar Manly geweest, lekker op het strand gezeten waar we nog een Shark alarm hebben meegemaakt, waar ik als naïeve Hollander dacht toen de sirene ging, jahoor een haai... Maar die zijn hier natuurlijk echt, dus alle surfers werden het water uitgehaald en een half uur later mocht iedereen er op eigen risico weer in. Nog een lekker drankje gedronken als afsluiter en toen elkaar gedag gezegd, want Iris ging de volgende dag weer met de trein naar Melbourne.
22/9 Moest ik beginnen met mijn stage ik was wat aan de vroege kant, maarja je wilt niet te laat komen op je 1e dag. Heb flink wat papier werk moeten invullen, maar daarna heb ik de eerste twee dagen mee mogen kijken bij de F&B administratie die zorgen voor alle restaurant reserveringen, klachten of complimenten van de gasten etc. De planning die ik had gekregen was niet helemaal zoals ik die verwacht had, maar na wat mailtjes en nog een praatje met de supervisor ga ik ervanuit dat dat helemaal goed gaat komen.
Woensdag kon ik even een dagje bijkomen en vanaf donderdag 25/9 ben ik werkzaam in de bar. Ik begin iedere dag om 16.45 en ben rond 01.00 klaar. Ik werk of in het lounge gedeelte van de bar, want daar is het service gedeelte of ik ben hostess. Ik werk met een erg leuk team die allemaal erg vriendelijk zijn en bereid te helpen dus dat is fijn. Ik blijf nog in de bar voor 3 a 4 weken en dan staat de volgende afdeling alweer op mijn komst te wachten.
Inmiddels heb ik in mijn huis al mijn huisgenoten ontmoet en heb ik vandaag 2/10 al de eerste verjaardag van Sophie en zaterdag van Javir. Ik woon dus nu met 3 jongens, waarvan 2 homo en twee meiden. Dus een flink meiden gezelschap. Wel even wennen als je de vraag krijgt ahh vind je de mannen van hier ook zo knap, ik zag laatst zo'n knappe jongen wauww! Maar ze zijn erg aardig en iedereen doet netjes zijn eigen vaat, ruimt z'n spullen op dus dat is al erg fijn!

Komend weekend heb ik echt een heel luxe weekend! Ik ben zaterdag, zondag & maandag vrij! Mijn collega's in de bar zijn dan ook erg jaloers. Ik ga zondag als alles goed gaat naar de Blue Mountains, dus ik kijk alweer uit naar het weekend!

De foto's komen weer op Facebook!

Liefs uit Aussie!

  • 02 Oktober 2014 - 10:57

    Mams:

    Lieve Faab,
    Wat heb je weer leuk geschreven. We hebben intussen ook al heerlijk via Facetime kunnen bijkletsen, maar dat was al weer vorige week dus hopelijk lukt dat snel weer een keer. Ik zie dat je al aardig je draai begint te vinden. Ik ben gewoon apetrots op je. Hoe je het allemaal weer oppakt daar in je eentje, knap hoor. Prachtige foto's ook weer! Je mag wel nu alvast met je fotoboek beginnen. Hoef je het alleen nog maar te laten drukken als je terug bent.
    Liefs en dikke kus

  • 02 Oktober 2014 - 19:15

    Annelies:

    Heee!
    Leuk hoor! Hebben jullie ook een gezamelijke woonkamer dan ofzo?
    En.. heb je mijn kaartje nog gehad? Ik had hem een dag, voordat je vertrok gestuurd, maar dat was net te laat :(
    Geniet van je vrije weekend !

    Groetjes

  • 03 Oktober 2014 - 18:10

    Claudia:

    Lieve Fab,
    Ook ik geniet weer van je verslag, dank je wel!
    En fijn om te lezen dat je je draai weer gevonden hebt en vrienden om je heen.
    Geniet van je lange weekend.
    Dikke knuffel Claudia X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 10991

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 30 Oktober 2015

Azië: Indonesië & Vietnam

10 September 2014 - 01 Augustus 2015

10 maanden stage in Sydney

06 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Vijf maanden studeren en genieten in Zuid-Afrika

Landen bezocht: