Stress voor vertrek - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Fabienne - WaarBenJij.nu Stress voor vertrek - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Fabienne - WaarBenJij.nu

Stress voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

05 Februari 2014 | Nederland, Zoetermeer

Lieve allemaal,
Daar ga ik dan bijna, nog één nachtje slapen en ik stap het vliegtuig in om voor vijf maanden in Afrika te studeren en niet te vergeten een top tijd te beleven. Voordat ik zomaar het vliegtuig in kan stappen moet er natuurlijk wel een koffer worden ingepakt. En HOE! Wat een gedoe zeg sjonge jonge. Na mijn voorraad strings van 23 terug te hebben gebracht naar 13, korte broeken van 7 naar 5 en ga zo maar door. Ik was even vergeten dat je daar ook gewoon kunt wassen en boodschappen kunt doen. Daar moet ik nog even aan wennen. Toen mijn grote koffer en handbagage koffer eindelijk dicht konden, ben ik begonnen met koken om samen met mijn moeder een heerlijk laatste avondmaal te verzorgen voor mijn familie. Nog even gezellig met mijn broers, opa, ouders en vriend lekker eten en dan word het vast zakdoeken zoeken om toch echt afscheid te nemen. Gelukkig word ik door genoeg lieve mensen ook nog uitgezwaaid op Schiphol dus ik hoef nog niet iedereen in één keer gedag te zeggen. Morgen kom ik (en vooral mijn moeder) vast dozen tissues te kort, maar daarna gaat het avontuur echt beginnen en vlieg ik samen met twee schoolvriendinnetjes om 11.55 uur weg van Nederlandse bodem op naar onze eerste stop Heathrow in Londen. Om vervolgens door te vliegen naar Kaapstad met als eind bestemming Port Elizabeth. Hier zullen wij nog één nachtje blijven en dan zaterdag 8 februari worden we door de Stenden bus opgehaald en naar de campus gebracht. Vanaf daar is het allemaal nog afwachten in welk huis ik kom en hoe mijn rooster eruit gaat zien ets. Ik ben benieuwd!!!
Dit was dan mijn eerste verhaaltje nog vanuit het koude Nederland, op naar de volgende vanuit het zonnige Zuid-Afrika!
Tot snel!

  • 05 Februari 2014 - 18:39

    Fleur:

    Aaaahhhh je gaat gemist worden door ons en de horeca (vooral shooters haha)!! Heel veel plezier lieve Faab en wij zien jou in south africa!! Dan word je onze persoonlijke gids:)

  • 05 Februari 2014 - 18:59

    Patricia:

    He fabienne,

    Heel veel succes en heel veel plezier.

    Groetjes van ons allemaal uit berkel

  • 05 Februari 2014 - 19:56

    Anouk:

    Huize Bird gaat je volgen! Dikke kus en heeeeeel veel plezier! We skypen!

  • 05 Februari 2014 - 20:14

    Arjanneke:

    Lieve Fabienne, heel erg veel plezier.....ga genieten! Voor je het weet zijn de maanden om en ben je weer terug in dit koude (dan misschien wel warme) kikkerlandje. Dikke kus!

  • 05 Februari 2014 - 21:05

    Helen:

    Lieve fabienne
    een nieuwe fase in je leven ..een fantastische kans waar
    je veel van gaat leren..en vooral van gaat genieten..voor je het
    weet staan Mams en Koos voor je neus en wordt het dubbel
    genieten!!
    Veel liefs xxx

  • 05 Februari 2014 - 21:36

    Annelies:

    Haha ik wist het van die koffer :D
    Ik ga je volgen, leuk!


    Liefs

  • 05 Februari 2014 - 21:37

    Erica:

    Lieve Fabiënne,
    Maak er een hele mooie tijd . Geniet van alles wat je doet.
    Wij zullen je volgen in je verhalen.
    Liefs van Frans en Erica

  • 05 Februari 2014 - 21:56

    Xera:

    Hoi Fabienne, wat leuk dat we je kunnen volgen in het verre Zuiden. Ik wens je heel veel plezier. Geniet va de vele ongetwijfeld bijzondere ervaringen die je gaat opdoen. Daar kan je je hele leven op terug kijken. Maar nu eerst vooruit...geniet van je avontuur. Liefs Xera & de Raafjes

  • 06 Februari 2014 - 00:27

    Jacqueline (Mamma):

    We hadden echt een super gezellige laatste avond thuis met elkaar en ik heb vanmiddag samen met Dimi wel moeten lachen om de koffer stress... 23 strings.... en dan komen de "slaaponderbroeken" daar nog bij. Maar respect want je hebt bij de tweede schifting een hoop zaken thuis moeten laten en dat zijn moeilijke beslissingen. Ik ga absoluut zakdoeken te kort komen morgenochtend, maar ik gun het je zo ontzettend. En bovendien kijk ik enorm uit naar onze trip in april.
    Lieffie, heel veel succes en plezier en nu alvast een virtuele knuffel en dikke kus. Morgen op Schiphol doen we dat live nog een keer dunnetjes over.
    XX Mams

  • 06 Februari 2014 - 07:16

    Lilian Knape:

    Een hele gave tijd toegewenst!
    En ik zal je moeder af en toe een extra knuffel geven. ;-)

  • 06 Februari 2014 - 09:55

    AJ:

    Hey Meid, onwijs veel plezier en veel succes. Geniet er van!!!

  • 06 Februari 2014 - 18:01

    Tineke:

    Lieve Fabienne,
    Heel veel plezier. Geniet met volle teugen van alles wat je gaat beleven. Ik zou bijna jaloers worden... Fantastisch dat we je via waarbenjij kunnen volgen. Ik kijk uit naar de verhalen. Een geweldige tijd gewenst en veel liefs, ook van Lar, XX Tien

  • 06 Februari 2014 - 19:15

    Claudia:

    Lieve Fabienne,
    Het was inderdaad (lees ik ook bij je moeder) een hele gezellige avond gisterenavond, jullie hadden heerlijk gekookt! Je wachttijd in Londen zit er bijna op en nu doorvliegen naar SA.
    Nogmaals een prachtige tijd en ga je volgen op deze site. Liefs, Claudia xx

  • 06 Februari 2014 - 20:05

    Miliza:

    Hey Girl,

    Al die wensen.... van al die mensen....,ik heb er al eerder mijn steentje aan bijgedragen :-)
    Daarom voor nu...Keep on rolling Fabienne, embrace life.

    Bah wat een gekriebel en bah het ziet nu al zwart op mijn schouders........
    logisch want niet alleen ik maar ook al iedereen die hierboven en degenen die nog gaan schrijven.....
    zitten samengepakt als vliegen op je schouder en kijken met argusogen mee met je belevenissen (hihi)

    Daarom: keep us all posted,
    zorg dat je nog goed wakker bent als je land en
    zet bewuste stappen in je nieuwe avontuur!
    xx Miliza

  • 07 Februari 2014 - 19:48

    Rein Vadertjo:

    Hoi Fab en je twee reisgezellen.
    Ben trots op jullie hoe snel je toch in Kaapstad, nog
    een vlucht hebben kunen boeken.
    Inmiddels lekker met de beentjes in het zwembad.
    Succes daar en tot schrijfs liefs papatjo.

  • 07 Februari 2014 - 22:06

    Joyce:

    Heey Faab, wat leuk dat we je kunnen volgen hier, ga ik zeker doen! Wij wensen jou een geweldige tyd daar, dit vergeet je je hele leven niet meer. Dus maak er n prachtige ervaring van.
    Liefs van Joyce en Esra xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 10988

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 30 Oktober 2015

Azië: Indonesië & Vietnam

10 September 2014 - 01 Augustus 2015

10 maanden stage in Sydney

06 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Vijf maanden studeren en genieten in Zuid-Afrika

Landen bezocht: