Surfen, feesten en natuurlijk ook nog school - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Fabienne - WaarBenJij.nu Surfen, feesten en natuurlijk ook nog school - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Fabienne - WaarBenJij.nu

Surfen, feesten en natuurlijk ook nog school

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

27 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

21/2 Na school waren we allemaal naar huis gegaan om onze spullen te pakken voor het weekendje naar Jeffrey’s Bay. We zouden om 15.00uur worden opgehaald bij de receptie van school. Dat liep alleen helaas iets anders dan gepland. Ik had een gemiste oproep van Island Vibe, de organisatie waar we bij hadden geboekt, helaas kreeg ik het bericht dat het busje ons een uur later zou komen ophalen. Een uur later stonden we met z’n 8e met koffertjes en al op het busje te wachten; Lindsay, Sarina, Sandra, Maartje, Patricia, Niels, Gert-Jan en ik. Er hadden twee jongens nog bijgeboekt, maar dat was niet helemaal goed gegaan. Uiteindelijk zijn we anderhalf uur later dan gepland vertrokken met z’n 8e. Onderweg hebben we bij Nando’s gegeten omdat het inmiddels al wat later was geworden. Bij aankomst bij Island Vibe kregen we een rondleiding en kregen we onze kamer te zien. Lekker knus met zes meiden op één kamer met drie stapelbedden en de jongens sliepen samen op een andere kamer. Een klein detail miste voor ons alleen; Sir where is the key?, Key? There is no key. Dat was dus even anders dan wij hadden verwacht, maar nadat we alle waardevolle spullen of in de koffer hadden gedaan of mee in onze tas zijn we naar de bar gegaan van de accommodatie. We hebben gezellig getafelvoetbalt, gepoold en lekker wat drankjes gedaan.
22/2 De volgende dag was de grote dag, half 9 zaten we allemaal ‘fris en fruitig’ aan het ontbijt, want om 10uur werden we verwacht om buiten te verzamelen. Eenmaal verzameld moesten we de wetsuits aan doen en bij een board gaan staan. Twee aan twee liep je met twee boarden naar het strand naar de plek waar we de uitleg zouden krijgen. Eerst kregen we training op het drogen; kennis over je surfboard, wat te doen als je een golf wilt pakken en vervolgens hoe je op je plank moest liggen. Na de uitleg mochten we dan eindelijk het water in om onze kunsten te laten zien. Het was flink lastig om een flink stukje de zee in te lopen door de wind en de stroming landinwaarts. Toen we allemaal een stukje in zee waren mochten we omdraaien en snel peddelen om de golf te pakken en zo terug naar de kust te drijven. Nadat we dat een tijdje hadden geoefend kregen we een uitleg op het droge hoe je kunt gaan staan op je surfboard, dat was een stuk makkelijker op het droge dan in het water. Voordat we konden beginnen moest je klaar staan op je board en kreeg je een klein zetje om te bepalen welk been je natuurlijke been is: links voor = natural, rechts voor = goovie, ik ben goovie. Na heel wat stuntelen op het water kwam ik niet verder dan staan met mijn handen nog op de plank. Na 2 a 3 uur surfen gingen we weer terug en hebben we geluncht. Tijdens de lunch werden de foto’s die gemaakt zijn door een professionele fotograaf op de computer gezet en voor ons op cd’s gebrand. In de avond zijn we uiteten geweest speciaal voor Lindsay haar verjaardag, omdat zij de 23e jarig was. Na het diner in Kitchen Window zijn we terug gegaan naar Island Vibe om daar vervolgens om 00.00 te kunnen proosten op haar verjaardag.
23/2 Deze dag begon niet voor iedereen heel soepeltjes, maar iedereen verscheen weer ‘fris en fruitig’ om half 9 aan het ontbijt en verzamelde we weer om 10.00uur voor de volgende activiteit: naar de waterval. We vertrokken met het busje richting de waterval waar we met een kabelbaan van een berg af konden en zo het water in belandde. Vervolgens heeft de chauffeur ons nog afgezet in Jeffrey’s bay zodat wij nog wat konden winkelen, hier heb ik een Afrikaanse broek & tas gekocht. Ik moet nog iets bruiner worden en ik ben niet meer van de echte bevolking te onderscheiden. Nadat iedereen wat uit gewinkeld zijn we terug gereden naar Port Alfred en hebben we nog een hapje gegeten in het My Pond hotel, want dit was op de KFC na de enige tent die nog open was.
24/2 Deze dag was vooral om bij te komen dus ik heb heerlijk uitgeslapen, want ik had pas les om half 2. Het was een regenachtige dag dus het weer werkte ook mee. Na school zijn we naar de Rosehill mall geweest om even flink wat boodschappen in te slaan. Naar deze mall ga je met een taxibusje, want dit is niet op loop afstand.
25/2 Deze dag was het helaas weer een regenachtige dag, dus prima om onze was weg te brengen op school, nog wat te luieren en naar school te gaan voor de les. Aan het eind van de middag was het even droog en zijn Lindsay en ik nog gaan hardlopen.
26/2 woensdag was er geen tijd voor uitslapen, want we hadden om 8uur al les. Vervolgens werden we met z’n drietjes: Sarina, Lindsay en ik om 10uur naar de township gebracht, omdat wij om half 11 een afspraak hadden met een mevrouw die het idee had een groot huis/flat te bouwen met ongeveer 20 appartementen die ze wilde gaan verhuren. Wij hebben haar plan helaas moeten afwijzen, omdat wij haar hierbij niet kunnen helpen. De teleurstelling in haar ogen was hartverscheurend, maar we probeerde haar spirit niet te breken en hebben uitgelegd dat het beter is om klein te starten en dan indien het goed loopt later te groeien. Na een tijdje hebben we besloten dat deze mevrouw opnieuw gaat nadenken over een idee en wij nog steeds bereid zijn haar te helpen, dus we hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week woensdag.
Na het gesprek met de mevrouw zijn we doorgelopen naar de shop & catering waar we John troffen voor een gesprek. We hadden ze vorige week de opdracht gegeven om de stock te tellen en verbazingwekkend genoeg hebben ze dit iedere ochtend en avond bijgehouden. We waren namelijk door onze docent al voorbereid op de teleurstelling dat ze het waarschijnlijk niet bijgehouden zouden hebben. Voor volgende week zullen wij een lijst maken met alle producten zodat ze dit voortaan digitaal kunnen bijhouden met de bijbehorende prijzen zodat ze gelijk een overzicht hebben van de kosten en inkomsten.
In de middag hebben we nog wat boodschapjes gedaan en in de avond zijn we naar Snorts gegaan waar de afterparty weer eindige op het parkeerterrein, blijft leuk!
27/2 De ochtend starte al vroeg met een fieldtrip naar Hamburg (vlakbij East London). Onderweg er naar toe zat ik gefocust op mijn stoel om zoveel mogelijk dieren te spotten. Ik heb een giraf in de verte en zebra’s wat dichterbij gespot dus mijn autorit was geslaagd al was de rit vanaf de grote weg richting Hamburg wel erg hobbelig en moest je je goed vast houden om niet uit je stoel te trillen. Eenmaal aangekomen bij het bedrijf kregen we de verschillende projecten te zien met de uitleg hoe het ooit was begonnen. Wat erg leuk was om te horen is dat de projecten stuk voor stuk met elkaar samen werken en inmiddels al behoorlijk succesvol zijn. De verschillende projecten zijn vrijwel allemaal kunstgericht, ik hoop dat ik de foto’s snel kan plaatsen en anders komen ze vast op Facebook voorbij. Na alle bezoeken zijn we geëindigd bij een vrij nieuw bedrijf wat bungalowhuisjes bezat en een groot gebouw met een restaurant, conferentiezaal en nog wat slaapkamers. Hier hebben we met de klas ook heerlijk geluncht. Na de lunch zijn we terug naar school gereden en zat de dag er alweer zo goed als op. Ik heb samen met andere meiden nog een poging gedaan om te volleyballen, maar na een kwartier wachten op de bal zijn we weggegaan, want het beachvolleybal terrein lag vol glas was al twee weken geleden zou worden opgeruimd en volleyballen zonder bal gaat ook lastig, dus we konden helaas weer naar huis.
28/2 Morgen na mijn les ga ik samen met Maartje de auto/ busje ophalen en trekken we dit weekend met ze zevenen rond in de buurt van Port Alfred, omdat het helaas financieel niet mogelijk is om elk weekend een weekend weg te gaan. Dus dit weekend gaan we cultureel doen in de buurt, maar wat we allemaal precies zullen gaan doen lezen jullie weer in de volgende blog.
Foto’s uploaden via deze blog lukt helaas niet erg goed, maar via Facebook is het mij wel gelukt, dus daar zullen verdere foto’s ook op te zien zijn.
Tot de volgende blog!

• 27 Februari 2014 - 22:00

Dimi:

Weer een leuke blog om te lezen!

Hoop dat je dit kan volhouden de komende maandjes, wij kijken er in ieder geval telkens naar uit ;)

xx(L)

• 28 Februari 2014 - 08:42

Mams:

Jij kan aan het eind van je reis een boek uit gaan geven. Superleuk om te lezen over al je ervaringen.
    Liefs,
    kus

• 28 Februari 2014 - 12:32

Fleur:

Super leuk Fabbie! Vandaag over 9 weken komen wij je vergezellen!!

• 28 Februari 2014 - 13:56

Koos:

Dat zijn volle maar hele leuke dagen schat! Ik wordt steeds ongeduldiger als ik dit allemaal lees. Ik ben blij dat je het daar naar je zin hebt. Het lijkt mij een gezellige boel!
    Kijk weer uit naar jouw volgende blog! X

• 01 Maart 2014 - 17:47

Rein :

Hoi Fabienne,
    Was weer een mooi weekje voor je met een hoop indrukken voor je.
    Heb je de link nog geprobeerd.
    Xxpapa

• 02 Maart 2014 - 17:29

Claudia:

Hoi fab,
    Wat een belevenissen allemaal, het is wel allemaal geweldig als ik het zo lees en gelukkig gaat alles goed. Heb zelf geen Facebook, maar de leuke foto,s bij de meiden gezien, leuk hoor die foto,s in het water op de plank.
    Weekend bijna voorbij, wij ook heerlijk weekend gehad en we verheugen ons op je volgende verhaal.
    Fijne nieuwe week meid, liefs, Claudia X