Eerste indruk van Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fabienne - WaarBenJij.nu Eerste indruk van Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fabienne - WaarBenJij.nu

Eerste indruk van Sydney

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

16 September 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!
Vast niet iedereen heeft het meegekregen, maar woensdag ochtend 10 September kreeg ik mijn Visum dan eindelijk binnen, ben achter de computer gekropen en heb direct een ticket geboekt. Het enige wat mij nog stond te wachten waren mijn koffers vullen met alles wat ik al een paar dagen mooi op stapeltjes had klaar liggen. Helaas vallen de kilo's dan altijd toch wat tegen als je moet wegen, maarja ik ga dan ook dit keer 10 maanden weg dus ik heb een goed excuus!
Nadat ik iedereen had gebeld/geappt/smst/facebooked was het tijd om echt weg te gaan. Ik werd uitgezwaaid door Yvonne, Koos, moeders en m'n vader. Het inchecken was nog een heel gedoe, maar dankzij de lieve dames achter de balie kon ik op tijd vertrekken en moest ik toch echt afscheid nemen. Wel gek hoor sta je daar dan nou doeg.. tot over 10 maanden. Je moet huilen omdat je weet dat je weggaat, maar het besef komt eigenlijk pas later. Na flink wat gezwaai was ik uit beeld en moest het verder alleen redden.
De vluchten ondanks de lange tijdsduur verliepen goed, geen vertragingen, een heerlijke lounge voucher voor Jakarta dus dat was ook niet verkeerd en nadat ik snel achter een meneer aan kon lopen op het creepy vlliegveld van Denpasar kwam alles helemaal goed. Vrijdag de 12e, half 8 helemaal uitgeput was ik dan op The place to be! SYDNEY! Daar sta je dan, twee koffers & een rugzak op de trein te wachten die mij zou brengen naar Chatswood, mijn nieuwe wijk. Met één overstap en wat hulp van aardige Australische mannen ging alles helemaal perfect en kon ik al snel mijn appartement vinden. Ik werd door een meneer van de receptie naar mijn kamer gewezen en kreeg wat korte instructies.
Ik kwam er al snel achter dat ik alles in m'n kamer had behalve wat aankleding, die je toch wel erg mist o.a kledinghangers, toiletborstel met de benodigde schoonmaak spullen. Daarnaast was de keuken helemaal top (zeker 1000x beter dan in Afrika) maarja zonder pannen gaat het koken ook wat lastig en zonder een bord & bestek kom je ook niet ver. Mijn doel was gemaakt voor de rest van de dag: shoppen!
Binnen twee minuten was ik al bij de winkels en ben ik al gelijk verdwaald in het mega winkelcentrum Westfield, maarja ik wil natuurlijk wel alle koopjes dus ik liep van hot naar her bepakt en bezakt om alles te verzamelen. Eerst een bankpas en een telefoon abonnement geregeld en toen de rest. Die middag heb ik m'n koffers uitgeruimd, mijn kamer wat opgefleurd met de leuke foto's van mijn afscheidsborrel & de lieve kaarten en toen na een boterham ging toch echt om half 8 het licht uit! Zaterdag heb ik nog wat andere benodigdheden gekocht waaronder een Opal OV card. Ik kwam er deze dag achter dat ik helemaal niet zoals ik had verwacht maandag 15 september zou beginnen, maar maandag 22 september. Het kwam als een behoorlijke shock, want ik kende helaas nog steeds helemaal niemand en ik zag het niet zo zitten om een hele week alleen de stad te verkennen. Ik heb misschien wat wanhopig, maar je moet wat een berichtje geplaatst op de Facebook pagina Nederlanders in Sydney. Hierop kreeg ik een aantal leuke reactie waaronder van Dorine die zondag een wandeling ging maken naar North Head en als ik zin had kon aansluiten. Best gek een soort blind date met een meisje, kom je namelijk aan op het plein waar we hadden afgesproken en dan moet je zoeken naar een klein blond meisje. Ik keek eerst heel goed, want je wil jezelf graag akward momenten besparen. Maar in één keer had ik haar gelukkig gevonden. Vlak voordat we weg wilde gaan kwam Grytsje aangelopen die ook nog bij ons aansloot. We hebben uiteindelijk met z'n drietjes een leuke wandeling gemaakt naar North Head met onderweg al mijn 1e wilde dieren, jaja! Een pelikaan, slang & een leguaan een aardige vangst voor een 1e tripje zou ik zo zeggen. Na een mooi uitzicht bij North Head zijn we terug gewandeld en hebben we onszelf getrakteerd op een lekker drankje. We ontmoette al gauw 5 andere gasten. Het gaat hier zo snel er ging een wereld voor me open. Zo leuk hoe snel je aan de praat raakt met mensen (misschien omdat wij zo'n gek taaltje spreken voor hun, maar goed ja maakt contact daar gaat het om!). Zeker een geslaagde dag en een oppepper om er weer met goede moed tegenaan te gaan!
Ik had inmiddels een berichtje gekregen van Iris waarmee ik op de basisschool heb gezeten dat zij een weekje in Sydney is. Ze kwam maandag in de avond aan dus die dag heb ik mezelf nog even vermaakt met natuurlijk de boodschapjes & nadat ik om half 4 alweer thuis was dacht ik hup camera in de rugzak, flesje water mee en hup op de trein ik ben in Sydney kom op zeg! Dus uitgestapt bij Milsons Point waarvandaan ik de Harbour bridge op ben gelopen heen & terug. Toen ik bijna aan het einde was kwam ik tot de ontdekking dat Shangri-La inmiddels wel erg dichtbij begon te komen dus ik kon het niet laten om even als stalk toerist een foto te maken van de ingang. Nadat ik weer terug was gelopen via de Harbour bridge begon de zon al wat te zakken dus kon ik nog mooie foto's maken van de zonsondergang en natuurlijk heb ik goed gebruik gemaakt van de selfie stick die ik van m'n broer had gehad.
Vandaag een dagje met Iris op pad geweest. Het plan was een wandeling naar South Head, maar het weer zat iets tegen dus de plannen zijn gewijzigd naar een bezoekje aan Wild life met koala's & kangoeroes, opera house, Circular quay en de Botanical garden. Onze voetjes waren dus behoorlijk gesloopt en doen we het morgen wat rustiger aan met een hop on hop off ferry waar je naar 8 verschillende plekjes kan in Sydney inclusief het Shark Island die zijn naam heeft de danken aan de vorm van het eiland. Ik ben dus erg benieuwd!

Mijn heimwee begint gelukkig dus al wat te zakken & mijn jetlag ook, maar het blijft gek dat ik na deze blog ga slapen en jullie dag nog in volle gang is.
Bedankt voor alle lieve berichtjes van mensen die zo met mij mee leven!

Dit was een (vrij lang van stof) eerste indruk, maarja wat wil je in zo'n stad als deze! Maar alles wend dus het zal vast wat inkrimpen de grootte van de blogs.

Tot de volgende blog!
Liefs uit Aussie!



  • 16 September 2014 - 19:26

    Annelies:

    Hee Fab!

    Komt helemaal goed hoor! Je hebt al gemerkt hoe snel je contact maakt en straks moet je al beginnen met stage.
    Veel succes en ik wacht je volgende verslag weer af!

    Liefs

  • 16 September 2014 - 21:19

    Xera:

    HOI Fabienne,

    Gelukkig ben je niet bang uitgevallen, en heb je mogelijkheden als f.b. om snel aan mensen te komen waar je mee op stap kunt. Erg leuk toch om op deze manier contacten te leggen (ook al is het met een meisje) . Heel herkenbaar dat de mensen er zo vriendelijk zijn. Dus je zal zien dat je binnen no time een clubje om je heen hebt verzameld. Dat is volgens mij sowieso wel aan jou toevertrouwd. Nou meis. Veel plezier en hou ons op de hoogte ;-)

  • 16 September 2014 - 22:05

    Claudia:

    Lieve Fab,
    Daar is je eerste verhaal alweer, ik was al aardig op de hoogte en ook hebben we elkaar met papa al even gesproken en we hebben we je mooie kamer via Skype kunnen zien.
    Gezellig dat je al wat contacten hebt gemaakt en geniet nog maar even van je vrije tijd.
    Dag lieverd tot de volgende keer weer.
    Liefs, Claudia

  • 16 September 2014 - 22:07

    Vadertjo :

    Hoi Fabienne,
    Het doet mij goed hoe snel je weer alles weet op te pakken en je zelf al een plaatsje kan geven in die grote stad.
    Je verslag is weer boeiend om te lezen.
    De week is alweer voor jou halverwege voordat je nieuwe stage adres gaat starten.
    Geniet nog even van je vrije tijd.
    X van vader en veel succes.

  • 17 September 2014 - 18:28

    Tineke:

    Lieve Fabienne,

    Wat een geweldig verhaal weer. En wat mij betreft mogen ze lekker lang blijven hoor; niet inkorten. Het leest als een lekker boek. Wat een fantastische plek om te zijn, begrijp ik uit je verhalen. Ik ga maar weer een staatslot kopen, dan kan ik je komen opzoeken. Uiteindelijk toch wel heerlijk nog zo'n extra weekje om je omgeving te verkennen. Heerlijk joh. Geniet ervan en laat ons maar lekker meegenieten door je prachtige verhalen.
    Liefs en een dikke kus van mij en natuurlijk ook van Lar. Xxxxx

  • 18 September 2014 - 16:01

    Mams:

    Lieve stoere Faab,
    Fijn dat het je lukt om er wat moois van te maken. Want zoals je zelf zo treffend schrijft: kom
    Op zeg ... Je bent in Sydney!! Geniet maar deze week want je zult het vanaf de 22e wel erg druk hebben en is het maar de vraag hoeveel vrije tijd je dan nog hebt. Prachtig vrrhaal weer! Geniet ik steeds weer van. Dikke kus en liefs van mams

  • 19 September 2014 - 00:04

    Hanneke:

    Hi Fab
    Fijn dat je aardige mensen hebt ontmoet. Weet precies hoe je, je voelt. En jij bent dan nog in een ander wereld deel. Toen ik in Birmingham lande deze maand 39 jaar geleden dacht i k, wat ben ik begonnen ik ben hier helemaal alleen en ken niemand ( had dan nog geluk dat de familes waar ik jaar ervoor aupair was er nog woonden).Maar na mijn kamer te vinden en toen de cursus begon ging het snel stukken beter. And the rest is history. Hoop natuurlijk wel dat je er niet blijft en na 10 maanden weer gezellig bij Koos en moeders thuis komt! Ik zie al dat je het beste van die 10 maandedn gaat maken and will live life to the full!
    Liefs van Oom Roy en Tante Han

  • 23 September 2014 - 18:50

    Tante REINA.:

    Hi Fabienne,
    Terug van mijn vakantie in de haute Provence,weer een geweldig reisverslag vav jou
    lieve schat.Je hebt alweer van alles meegemaakt,een heel ander land he.Ik wens je
    heel veel succes in Australie. De Brouwers, hebben er veel ervaaring,fijne mensen,dat
    zal je wel ervaren.Oom Gert was erals 19 jarige zeeman bijna gebleven.
    Gelukkig voor mij is dat niet door gegaan.
    Als je mijn berichtje leest zitten er al lessen op ,doe je best meid ,en ook
    genieten tussendoor.
    heel veel liefs tante Reina.xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 10978

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 30 Oktober 2015

Azië: Indonesië & Vietnam

10 September 2014 - 01 Augustus 2015

10 maanden stage in Sydney

06 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Vijf maanden studeren en genieten in Zuid-Afrika

Landen bezocht: