Blue Mountains & het burgelijke leventje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fabienne - WaarBenJij.nu Blue Mountains & het burgelijke leventje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fabienne - WaarBenJij.nu

Blue Mountains & het burgelijke leventje

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

14 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer! Inmiddels alweer een maand in Sydney en het voelt alsof ik hier al veel langer ben. Het burgerlijke leventje zit er al aardig ingebakken. Boodschapjes doen, sporten, werken en als ik een vrije dag heb probeer ik er een leuk dagje van te maken.
Zo ben ik vorige weekend met Dorine naar de Blue Mountains geweest. In één woord: WAUW! Ik vertrok zondag ochtend vroeg met de trein richting de Blue Mountains, waar Dorine op me stond te wachten. Onderweg veel moois gezien en vooral de kangoeroes in het wild, hoe gaaf is dat! Nou zat ik dus ook in de trein. Ik werd helemaal enthousiast, maar het was nog vroeg en ik was volgens mij de enige die het leuk vond.
Eenmaal aangekomen in Katoomba heb de ik de bus gepakt naar Scienic world waar Dorine al met een kaartje klaar stond, zodat ik de lange rij zo voorbij kon lopen. We hebben alle ‘attracties’ gehad; steilste trein ter wereld (onwijs leuke ervaring): scienic railway, scienic cableway & scienic skyway. Tussen deze attracties in hebben we veel gewandeld en genoten van het prachtige uitzicht. We hebben ons ook gewaagd aan the giant staircase, wat echt GIANT was met 900 traptreden. Dus eenmaal beneden met knikkende knieën hebben we besloten liever een 2uur durende wandeling te maken dan weer 900 treden terug omhoog.
Tijdens deze dag hebben we natuurlijk de three sisters gezien, waterval, immens uitzicht en ons verbaasd over al het groen en de prachtige natuur daar.
Aan het einde van de dag wilde we nog wel erg graag met de trein naar beneden, want we waren alleen nog omhoog geweest. We moesten er even voor in de rij staan, maar het was het waard! Daarna nog met de kabelbaan omhoog en op naar de supermarkt in Katoomba om een ontbijtje te kopen voor de volgende dag. De bottle shop kon natuurlijk ook niet ontbreken want een alcoholische versnapering hadden we wel verdiend. ’s Avonds gezellig geborreld & pannenkoeken gebakken en lekker naar bed, want we sliepen in een hostel zodat we de volgende dag weer op tijd op pad konden voor nog meer moois.
De volgende ochtend zijn we na een stevig ontbijt op de trein gestapt naar de Wentworth falls. We kregen eenmaal aangekomen in het plaatsje de tip om de Charles Darwin walk te doen. Nou en die meneer gaf ons de gouden tip, want wat hebben we ons verbaasd over de natuur tijdens deze wandeling. De gehele tocht hadden we kabbelend water aan onze zijde, bruggetjes, trappetjes en nog veel meer onbeschrijfbare aspecten. We kwamen bij het bordje waar we de trap af moesten en dan zouden we bij ‘de’ fall aankomen. Bizar! Na aan één stuk door tussen dicht begroeide stukken te lopen kwamen we ineens uit bij een open plek waar de waterval meters en meters naar beneden ging. Na wat heen en weer gelopen te hebben om het beste zicht te krijgen hebben we nog heerlijk de voetjes gekoeld en was het alweer tijd om terug te wandelen. Aangezien het die dag 30+ graden was, was het ook best pittig en verklaarde we alle mensen die we zonder water tegen kwamen ook echt voor gek! Dan is zo’n lekkere zweet rug van je rugzak toch iets minder erg zolang je maar genoeg mee hebt.
Daarna zijn we beide met de trein terug naar huis gegaan om nog even lekker te relaxen in de avond. De drie dagen erna had ik oriëntatie dagen van het hotel. Alsof ik weer naar school ging, aan een tafel, notities maken en aan het einde van de dag een testje. Na drie dagen Shangri-La values, mission, vision, ‘the Shangri-La way’en nog veel meer te hebben moeten aan horen had ik ook wel weer zin om gewoon aan het werk te gaan. Ik was vrijdag lekker vrij. Ik was naar Paddy’s market geweest voor wat groente en fruit. In de avond had ik afgesproken met Samira, een meisje die ik ken van dansen van vroeger, en zijn we samen naar Hyde park gegaan waar de Noodle market is vanwege de ‘good food month’. Daar zijn we aangesloten bij nog een groepje andere Nederlanders en hebben we een geslaagd avondje gehad.
De rest van het weekend mocht ik weer aan de bak. Helaas is juist verder iedereen in het weekend vrij dus heb ik zondag overdag nog lekker van het weer genoten. Althans na mijn tandarts bezoekje, omdat mijn draadje die ochtend was gebroken. Zo zie je maar dat connecties altijd handig zijn, want via de moeder van mijn huisgenootje kon ik dezelfde dag nog terecht!
Gister, maandag was ik weer een dagje vrij en vanaf vandaag de komende vijf dagen weer gewoon aan het werk. Ik heb het nog steeds naar mijn zin in Blu Bar, omdat het nu ook wat begint te wennen en ik de producten van de kaart beter ken kan ik de gasten ook beter voorzien van advies. Zo heb ik vandaag nog wat cocktails aan gasten aanbevolen & een heel leuk gesprek gehad met een echtpaar die uit Engeland kwam. Dat blijft toch wel echt mijn ding, het contact met de mensen en door ze van dienst te zijn een leuke avond te bezorgen.
Zo ik ga er maar weer eens een eind aan breien voor iedereen in slaap is gevallen tijdens het lezen.
Cheers! (Zo zeggen ze elkaar hier gedag)

  • 14 Oktober 2014 - 16:06

    Vader Rein:

    Mooi verhaal lieve meid.
    gr.
    Vadertjo

  • 16 Oktober 2014 - 21:30

    Xera:

    Moet eigenlijk mijn dagboek van toen eens opzoeken! Zo leuk om alles te lezen,
    en die vogel op face boek, er waren bij dei blue mountains toch allemaal van die gekleurde ' kanariepieten en zo ??|

    Geweldig leuk alles te volgen. Heb je al een beetje leuke contacten met Aussie's ?
    Groeten xera

  • 21 Oktober 2014 - 21:03

    Claudia :

    Lieve Fab,
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat en ook gezellig vrienden om je heen hebt.
    De eerste maand zit er alweer op, bij jou zomers weer, maar hier vandaag echt herfstweer, al mochten we afgelopen weekend niet klagen, papa en ik hadden een verjaardag bij vrienden en hebben tot 23 uur buiten gezeten en gebarbequed en dat half oktober!
    Verder alles goed met iedereen.
    Lieverd succes met je stage verder en geniet van al het moois wat Australië je te bieden heeft.
    Liefs, Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 10971

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 30 Oktober 2015

Azië: Indonesië & Vietnam

10 September 2014 - 01 Augustus 2015

10 maanden stage in Sydney

06 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Vijf maanden studeren en genieten in Zuid-Afrika

Landen bezocht: