I'm still alive! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fabienne - WaarBenJij.nu I'm still alive! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fabienne - WaarBenJij.nu

I'm still alive!

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

09 Augustus 2015 | Australië, Cairns

Het is alweer veel te lang geleden dat ik een reisverslag heb geschreven, dus we hebben een hoop in te halen.
Zoals velen al weten heb ik inmiddels mijn periode in Sydney afgerond, heb ik mijn stage gehaald & mijn scriptie ook! Dat wil zeggen dat ik ben afgestudeerd! Voordat ik definitief weg ging uit Sydney ben ik nog een paar daagjes met Wilma naar Melborune geweest. Het was er behoorlijk koud, dus flink wat truien en sjaals moesten ingepakt worden. Nou heb ik een heel handig portable weegdingetje gekocht dus we konden mooi de tas wegen voor we naar het vliegveld vertrokken. Tot onze schrik hadden we veeel te veel kg's! Dus we moesten een hoop eruit halen en slaagde erin om 20kg in totaal te krijgen... Dachten we.. Toen we incheckte op het vliegveld woog de tas maar 9,5kg, wat bleek nou; dat weegding was versprongen naar lbs ipv kg! Dat gebeurt mij dus niet nog een keer!
In Melbourne hadden we een auto gehuurd om een dagje Phillip Island te doen met vooraf een bezoekje aan een dairy farm in de Yara Valley, waar we een heerijke geitenkaas proverij kregen & wijn natuurlijk! De dag erna hebben we een deel van de Great ocean road kunnen doen, prachtig uitzicht & veel koala's gespot.
Eenmaal terug in Sydney was het tijd om alles in te pakken en afscheid te nemen. Na 2 koffers te hebben verstuurd per zee post, had ik nog een backpack & rugzak over om de rest van de tijd mee door te komen.
Met gemengde gevoelens liep ik de deur uit van het appartement: erg gespannen en veel zin in de reis, maar sipjes om alles & iedereen achter te laten. Daar ging ik dan in m'n uppie met de Greyhound bus +/- 13uur opweg naar Byron Bay. Het weer viel daar helaas wat tegen dus meer dan het stadje/dorpje bekijken & een strandwandeling was het niet. De volgende dag ging ik alweer door naar Surfers Paradise, waar ik 4 nachten verbleef en onwijs leuke mensen had ontmoet. In de avond gelijk al een quiz mee gedaan & volleybal. De dagen erna een coastal walk, bodyboarden, stadje verkennen en niet te vergeten drankjes doen. Het was een erg sociaal hostel, waar iedereen met elkaar omging, kaartspellen speelde etc. een top hostel voor iemand die alleen reist! De volgende stop was Noosa waar ik voor 3 nachten verbleef met ongeveer de zelfde activiteiten: surfen, coastal walk & strand. Na Noosa ging ik door naar Rainbow Beach waar ik een fraser island trip had geboekt waar ik erg naar uit keek. De trip duurde 3 dagen/2nachten en was van begin tot eind helemaal geweldig! We waren opgesplitst in groepen van +/- 8 personen per auto. De mensen met een rijbewijs (ik dus ook!) mochten om de beurt in de 4-wheeldrive auto's rijden. Aangezien Fraser Islan het grootste zand eiland is waren de omstandigheden onwijs gaaf om in te rijden. We hebben een fresh water creek bezocht & bewandelt, waar we zelfs aan het einde waar we niet verder mochten onze watertanks hebben bijgevuld. Daarnaast zijn we naar verschillende uitkijk punten geweest, Lake Mckenzie (wit zand, helblauw water), Champagne pool en nog veel meer. We verbleven de avonden op een primitieve camping met dixi hokjes als toilet en een luchtbed en kussen moest je er in gedachte ook maar bij denken. Dat mocht zeker de pret niet drukken want we maakte al onze maaltijden zelf wat echt een kampgevoel met zich mee bracht, s'avonds kampvuur met drankjes & een dansje wagen in Winkies was onze eigen camping disco was waar iedereen om de beurt zijn of haar telefoon kon aansluiten, sfeer lampjes aan en huppa je hebt een disco! Overdag kwam ik ook weer helemaal terug in mn Afrikaanse roots, want we konden weer dieren spotten! Dingo's, walvissen, dolfijnen, echedna(soort egel), pippies en nog allerlei vogels. Eenmaal terug gekomen op het vaste land stond ons een karaoke avond te wachten in het hostel was heel goed getimed was nu iedereen elkaar kende. Een top avond om de reis mee af te sluiten voor iedereen de volgende dag weer zijn of haar eigen weg ging. Voor mij stond er een overnight bustocht te wachten naar Airlie beach waar ik een dagtrip had geboekt met de Big Fury speedboot naar de Whitsundays. Een onwijs gave dag met mooie witte stranden, snorkelen en een heerlijke lunch. Daarna vervolgde ik mijn reis naar Magnetic Island, waar ik weer in het volgende paradijs belande. Een mooi hostel direct aan het strand, palmbomen en de dorm kamers waren kleine strandhuisjes. Daar heb ik een mooie wandeling gemaakt met uitkijkpunten over het hele eiland, relaxen op het strand en niet geheel onbelangrijk; de was gedaan! Inmiddels zit ik in de bus naar Cairns wat alweer mijn laatste stop is van de oostkust van Australië. Ik vlieg namelijk dinsdag naar Ayersrock, waar ik de stranden even inwissel voor natuur & wildernis. Een weekje back to basic en onder andere een kijkje nemen hoe de aboriginals daar nog leven zoals vroeger. Ik kijk er erg naar uit & ben super benieuwd!
Dames en heren het was mij weer een waar genoegen om mijn belevenissen met jullie te delen. Ondanks dat ik deze trip alleen doe wat ik in het begin behoorlijk spannend vond is dat al aardig gewend en voel ik me helemaal niet meer alleen.
De komende week in de outback zal ik waarschijnlijk geen service & internet hebben, dus geen paniek ik ben in goede handen van een tour.
Adios amigo's!

  • 09 Augustus 2015 - 21:27

    Marga:

    Lieve Fabienne.
    Wat een fantastische reis maak jij. Onvoorstelbaar wat jij allemaal mee maakt.
    Het is je van harte gegund meisje. Geniet ervan!
    Dikke knuffel van Jan en Marga.

  • 10 Augustus 2015 - 08:01

    Mams:

    Mooi verslag! En leuke details die ik nog niet had meegekregen tijdens onze FT momenten. Dat weegverhaal is inderdaad een giller!
    We genieten steeds toch een beetje mee met jouw reis door je verhalen en foto's. Superleuk!
    Veel plezier op je outbacktour en tot snel online!
    Dikke kus

  • 10 Augustus 2015 - 20:56

    Annelies:

    Heeee!
    Super leuk om weer wat te lezen. Gaaf hoor zo alleen.
    Veel plezier in de outback!

    Groetjes Annelies

  • 22 Augustus 2015 - 11:37

    Xera:

    Hoi Fabienne,

    ik loop een beetje achter doordat we net zelf terug zijn van ca. 3 weken op de Dame Patientia. Ik wist wel dat alleen in Aussie rondtrekken heel leuk zou worden. Wat fijn dat dat uitkomt. Geweldige avonturen maak je er mee. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. lach wel in een deuk om je weegschaal. handig hoor zo'n ding ;-). Aan de andere kant, lekker de ruimte om eens wat nieuw te kopen.haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 10979

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 30 Oktober 2015

Azië: Indonesië & Vietnam

10 September 2014 - 01 Augustus 2015

10 maanden stage in Sydney

06 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Vijf maanden studeren en genieten in Zuid-Afrika

Landen bezocht: