Eerste indrukken Indonesië - Reisverslag uit Gilis, Indonesië van Fabienne - WaarBenJij.nu Eerste indrukken Indonesië - Reisverslag uit Gilis, Indonesië van Fabienne - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

28 Augustus 2015 | Indonesië, Gilis

Hier dan mijn eerste update van mijn nieuwe avontuur in Indonesië. Ik arriveerde in de nacht in Bali en er stond een meneer op mij te wachten met een briefje met mijn naam(vond ik vooral erg leuk!), zodat ik hem gelijk kon vinden. Een hele aardige man en bracht mij naar mijn accommodatie in Seminyak. De dag erna heerlijk uitgeslapen en op pad gegaan. Na een smoothie en een kletspraatje met de meneer van de bar kwam ik twee meiden tegen op de weg naar het strand. Het bleken twee Nederlandse meiden te zijn en we hebben ons de rest van de dagen samen vermaakt bij onder andere Potato Head, een fancy pool bar en een strandje met zitzakken en heerlijk uiteten, want dat kost hier echt niks. Verder had ik een scootertje gehuurd en daarmee vervoerde ik mijzelf van mijn hotel naar het strand waar ik dan weer Tinka & Meike ontmoette. De 3e dag heb ik uitgecheckt en hadden de meiden aangeboden om bij hun op de kamer te slapen met een extra bed. Daarna nog heerlijk naar Seminyak beach geweest met lekkere zitzakken & parasolletjes waar ik ook nog een uurtje heb gesurft, naja een poging tot, want ik kon nog wel wat oefening gebruiken. We hadden ook heerlijk gegeten op het strand waar er live muziek was.
De dag erna vertrok ik al vroeg met een privéchauffeur en drie andere jongens richting Ubud. Gedurende de dag zijn we naar een waterval, monkey forrest, holispring tempel en een vulkaan geweest. Vooral monkey forrest was erg leuk, maar je moet wel erg uitkijken met de apen, want ze springen soms zo op je schouder, maar ik heb wel weer nieuwe vriendjes gemaakt.
Daarna overnachtte ik in Ubud vlakbij Monkey forrest wat nog wel een leuke actie met zich meebracht toen ik de volgende dag terug kwam bij de kamer met een tasje en aangevallen werd door een aap, want zo brutaal zijn ze daar gewoon! Gelukkig heb ik al mijn spullen heel overgehouden en de plastic tas mocht de aap lekker houden. Natuurlijk heb ik op de markt een Bintang hempje gekocht en leuke armbandjes, want dat kon ik niet laten. Inmiddels heb ik mijn afding skills al aardig ontwikkeld dus kon ik het voor goede prijsjes meekrijgen.
De 23e ben ik met de Perama bus (lokale bus die erom bekend staat een goede prijs aan te bieden en goed vervoer waarvan je zeker bent dat je op de juiste locatie eindigt) naar Sanur gereden. Best een chaos met inladen, want er stonden verschillende busjes klaar naar verschillende locaties, maar uiteindelijk zat ik in de juiste bus en was ik voor ik het wist alweer in Sanur. In Sanur had ik met Iris en Sebas afgesproken die in de avond met de boot arriveerde. We hadden gezellig gegeten, wat gedronken en natuurlijk een hoop bij gekletst, want na een jaar hadden we een hoop bij te praten.
De volgende dag moest ik erg vroeg de taxi nemen naar Perama office om de bus te nemen naar Padang Bai voor de boot. Het was nog even billen knijpen, want de taxi chauffeur had geen idee waar de Perama office was. Na een hoop Roepia verder en zenuwen kwam ik eindelijk aan bij mijn ophaal punt. Toen ik aankwam bij Padang Bai kwam Sarah, het meisje waarmee ik in contact was gekomen via Facebook, gelijk aangelopen en moesten we opzoek naar een boot. Dit was geen lastige taak, want er stond genoeg man om de bus heen om ons boten aan te bieden. Na wat onderhandelen hadden we een boot geregeld en gingen we achterop een scooter naar de haven. Dat was een buikspieroefening op zich, want die backpack van mij is zeker niet de lichtste. Eenmaal aangekomen vroegen we of het onze boot was die klaar stond, maar dat was niet de juiste volgens hun. Toen het na een paar minuten wel erg druk werd vroeg ik het nogmaals en bleek het wel onze boot. Met een sticker van Lombok op mijn buik en op mijn tas gingen we de boot op. Vervolgens hebben we 2,5 uur gevaren naar Lombok, waarvan ze aan wal zeiden dat het een uurtje zou duren, klein verschilletje dus. Gelukkig was alles goed gegaan met onze tassen, alleen kwamen we aan in Bangsal ipv Sengigi wat ze aan wal hadden gezegd, dus daar ging ook alweer wat mis. Na weer wat onderhandelen over een taxi en een paar uur later kwamen we aan bij Kuta Lombok en was het zoeken naar een Homestay om te verblijven. Wel even wennen hoor, want Lombok is een stuk armer dan Bali. Een warme douche kennen ze bijvoorbeeld niet en een goed toilet wat kan doortrekken is ook al een luxe. Vaak is wel het ontbijt inbegrepen wat vaak een bananen pannenkoek of ei met toast is, dus dat is wel erg lekker. De tweede dag op Lombok hadden we een scooter gehuurd voor de twee dagen waar we goed gebruikt van hebben gemaakt. We hebben in twee dagen zoveel van het eiland gezien. Heel erg veel rijstvelden, mooi uitzicht op de bergen, zwarte stranden en ook witte verlaten stranden. Kortom een onwijs mooi eiland wat gelukkig niet al te toeristisch is waardoor je nog echt tussen de locals rijd zoals ze hier leven wat ik erg interessant vond om mee te maken/ zien. Onderhand ben ik ook al wat aan mijn beatrix status gewend hier, want het wuiven naar de bevolking gaat mij al erg goed af. Daarnaast is het ook erg gewoon om naast iemand op de scooter te komen rijden en een praatje aan te gaan.
De eerste scooterdag waren we wel iets te enthousiast geweest, want toen we eenmaal om 4uur smiddag besloten maar eens terug te gaan rijden hadden we nog een flinke tocht van het noorden naar het zuiden van Lombok te gaan, waardoor we eindelijk om half 10 met zere billen in Kuta Lombok aankwamen. De tweede dag hebben we het dus maar even anders aangepakt en een hele leuke kustroute genomen waar we uitkwamen bij verlaten stranden waar er allemaal vlotten in het water lagen en wat mensen aan het werk waren. Eenmaal terug gekomen hebben we zoals elke avond weer lekker gegeten in een restaurantje en is het iedere keer een sport om zo goedkoop en natuurlijk lekker mogelijk te eten. Rond de 40,000 - 50,000rp is al wel gelukt, dat is dus tussen de 3 en 4 euro incl. drinken. Na het eten hebben we de shuttle en boot geregeld om naar Gili Trawagan te gaan, waar we vooral hebben gelet op de verschillende type auto’s & boten, want je kunt overal in terecht komen in dit land.
De volgende ochtend was de taxi er al op tijd en na wat proppen met alle bagage, waarvan een deel op het dak zaten we krapjes voor een paar uur in de auto weer terug van Kuta Beach naar Bangsal. Daar werden we gebracht naar een wachtruimte waar we weer een nieuw ticket kregen voor de boot die we vervolgens weer moesten omwisselen voor een andere ticket toen we bij de haven waren. Daarna was het een afwachten tot er werd gezegd Gili T, want de boten vertrokken naar alle eilanden. We zaten in een boterbootje met allerlei groente en fruit wat ook vervoerd moest worden naar het eiland. Daarna was het flink proppen tussen de locals en een flink karwei om met mijn backpack op mijn rug door het water de boot op de komen en een weg te vinden tussen alle groente en balken waar ik 30 x tegenaan stootte omdat mijn tas nogal groot is. Maar alles kwam goed, we zaten en waren veilig aangekomen op Gili Trawagan. Hier zou ik Tinka & Meike weer ontmoeten die een extra bed in hun kamer hadden geboekt dus dat was erg fijn! De enige uitdaging was nog het vinden van mijn homestay, want iedereen die ik vroeg naar Dian homestay had geen idee waar ik het over had. Maar alsof er een engeltje op mijn schouder zat liep ik de juiste kant op en hoorde ik mijn naam en kwam Tinka op mijn afgelopen. Gelukkig had ik dus de meiden gevonden en hoefde ik niet alleen opzoek naar de homestay. Daarna hadden we nog een mazzelmomentje want toen we vervolgens nog een poging deden de weg te vragen moest een Indonesische man dezelfde kant op, want hij werkte er in de buurt. We zijn erg blij met onze kamer en het eiland is tot nu toe heerlijk. Gisteravond hebben we bij de foodmarkt wat gegeten, wat overigens erg bijzonder was, want in de middag waren we er naar opzoek en was er niks en alsof het uit de grond kwam opzetten was er ‘s avonds een pleintje helemaal gevuld met stalletjes met eten wat die middag nog een leeg plein was. Daarna moesten we op dit party eiland natuurlijk ook even het uitgaansleven testen.
Vandaag hebben we een fiets gehuurd, want op dit eiland word er alleen gefietst en gereden met paard en wagen. Na een rondje rond het eiland en de schommel foto hebben we heerlijk gerelaxt op het strand en heb ik alvast een kijkje in de zee genomen en genoten van het snorkelen en de vele vissen.
Tijdens het schrijven van deze blog kregen we ineens een stroom storing en lag de stroom eraf voor het hele eiland en heb ik voor het eerst ook regen hier meegemaakt.
Een hoop nieuwe belevenissen dus en ik hoop dat er nog veel meer zullen komen.
Tot de volgende keer en de groeten vanaf het prachtige bounty eiland!

  • 29 Augustus 2015 - 11:53

    Annelies:

    Wauw! Ik ben JALOERS :D
    Weer leuk geschreven en een hoop belevenissen. Fijn dat je aldoor reismaatjes hebt en het lijkt allemaal zo gemakkelijk te gaan, heerlijk!

  • 31 Augustus 2015 - 16:03

    Jacqueline:

    Heerlijk verslag weer. Ik zie het allemaal voor me. Ik had uiteraard ook al je live verslag via FT dus nu weer helemaal op de hoogte. Ben benieuwd naar je volgende avontuur op Java.

    Dikke kus
    Mams

  • 02 September 2015 - 09:35

    Helen:

    Lieve Fabienne
    Wat een prachtige reis maak je...
    stiekem ben ik wel een beetje jaloers, ki vind je echt een stoere meid!!
    Geniet van al het moois en de mensen die op je pad komen.. !!
    En vooral heel veel pleier!


    Heel veel liefs
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 11001

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 30 Oktober 2015

Azië: Indonesië & Vietnam

10 September 2014 - 01 Augustus 2015

10 maanden stage in Sydney

06 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Vijf maanden studeren en genieten in Zuid-Afrika

Landen bezocht: