Laatste weekje Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fabienne - WaarBenJij.nu Laatste weekje Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fabienne - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Australië

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

23 Augustus 2015 | Australië, Cairns

Heel vroeg in de ochtend vertrok ik voor mijn laatste tripje in Australië naar het vliegveld van Cairns voor mijn vlucht naar Ayers Rock. Na een paar uur arriveerde ik in Ayers Rock en kon ik met een gratis shuttle bus naar een hotel waar ik zou worden opgehaald door Wayoutback tour. Na wat rond gewandeld te hebben werd ik opgehaald en ontmoette ik de rest van de groep. Een leuke mix van mensen, dus ik had er erg veel zin in! De eerste dag hebben we rondom Uluru gewandeld, de schilderingen van de Aboriginals bekeken en we sloten de dag af met de zonsondergang die ervoor zorgde dat de kleur van Uluru (berg) veranderde van kleur. In de avond bereidde onze tourbegeleider het eten klaar terwijl de rest van de group zijn of haar Swag (tent/slaapzak) klaar maakte voor de avond. Ik voelde me een echte kampeerster, je rolt een grote slaapzak uit wat een zeil heeft als bodem en je helemaal dicht kunt ritsen, vervolgens ga je met je slaapzak erin en kan je ’s nachts alle sterren bekijken. De swags lagen allemaal rondom het kampvuur zodat het niet al te koud was. Natuurlijk moest ik weer eens naar de wc ’s avonds en laat ik nou al net de hele avond gezegd hebben dat ik mijn hoofd sowieso zal stoten aan de klep van de trailer. En jahoor daar ging ik vanaf het toilet terug naar onze plek met mijn zaklamp en ik lette alleen op de grond dus mevrouw knalde keihard met haar hoofd tegen de klep van de trailer. Gelukkig was het een erg koude nacht dus met een natte doek en de kou had ik alleen een mooie bult en een klein sneetje, maar niet mega blauw.
Fris en fruitig gingen we de 2e dag op pad in alle vroegte om de zonsopgang te kunnen zien in Uluru. Daarna hebben we een hike gedaan door en rondom het Kata Tjuta gebergte. Tijdens deze tour was alles qua eten ook erg goed verzorgd en kregen we een goed ontbijt, lunch en diner. Op weg naar het volgende kamp was het aan ons de taak om hout te verzamelen voor het kampvuur, want anders werd het wel een erg koude nacht. Na het maken van het vuur op het kamp, rolde we alle swags weer uit en werd het eten bereid op het vuur, mega lekkere maaltijd! Pasta pesto, kip, aardappel met een uitje, worstjes, salade, kortom een feestmaal voor een backpacker!
De 3e dag startte we na het ontbijt met een hike in Kings Canyon een onwijs mooi gebied waarbij je op iedere hoek van een rots weer een mooi uitkijk punt het en een nieuw ‘Wauw’ momentje beleefd. Na de hike stond ons een lange busrit te wachten naar Alice springs waar we 2 nachten zouden verblijven in een hostel (luxe dus), maar gek genoeg miste ik m’n swag wel. We zijn in de avond nog met de hele groep uiteten geweest, want daarna splitste de groep op. De volgende dag was een heerlijk relax dagje met natuurlijk een wasje doen, hangen bij het zwembad en om nog wat actiefs te doen een wandeling door de botanical garden & naar Anzac hill voor een mooi uitzicht tijdens de zonsondergang.
De dag erna vervolgde de tour weer met een nieuwe tourbegeleider en een paar nieuwe mensen kwamen bij de groep. We zijn onderweg gestopt bij Devils Marbles wat een grote rots collectie is en we veel leuke foto’s konden maken in bijvoorbeeld de split van de rotsen en andere creatieve acties. De op één na laatste dag zijn we naar een hot spring en bitters spring geweest, heerlijk warm water om te zwemmen.
De laatste dag van de trip was nog lekker vol we startte te dag bij Katherine George waar ik samen met een jongen van de groep het gekanood tussen de bergen en hadden we prachtig uitzicht. We mochten alleen niet zwemmen in het begin gedeelte maar pas aan de andere kant van de rotsen, want daar konden nog krokodillen zijn. In het geval we het niet geloofde was er die dag een krokodil gevangen in één van de kooien die in het water liggen. We eindigde de trip bij Lylian falls waar je het meer door moet zwemmen om bij de waterval uit te komen, een flinke zwemtocht, maar het was het zeker waard. Daarna vervolgde we onze busreis naar Darwin waar we nog gezellig met de groep hebben gegeten. Helaas was het al snel tijd voor mij om richting de airport shuttle service te lopen, want ik had nog een vlucht te halen die nacht. Met gemengde gevoelens nam ik weer afscheid en dit keer niet alleen van de mensen maar ook van Australië, wat best gek is na bijna een jaar. Gelukkig stond er weer een nieuw avontuur op mij te wachten en ging de vlucht naar Bali in Indonesië, waar ik inmiddels alweer een paar dagen aan het genieten ben van deze cultuur en landschappen. Ik moet nu snel mijn tas in gaan pakken voor mijn shuttle service naar mijn volgende bestemming. Ik probeer snel een blog te plaatsen over mijn avonturen in Indonesië!
Tot snel!!

  • 23 Augustus 2015 - 22:14

    Xera:

    Oh zo leuk Fabienne, je hebt ongeveer dezelfde trip als ik gemaakt in alice springs en met name de trektocht rond de Uluru - ik was er alleen s zomers, dus ik heb niet in zo'n ' luxe' slaapzak gelegen maar met mijn slaapzak bovenop ik dacht het grondzeil van een tent. (ivm kleine beestjes die anders op je zouden springen. gezicht in de avondlucht, dat slaapt heel apart he ?!
    Je volgende bestemming ken ik niet, maar natuurlijk ben ik benieuwd wat je daar allemaal al weer beleefd hebt. Veel plezier en blijf genieten !!

    Groetjes Xera

  • 24 Augustus 2015 - 09:20

    Rein :

    Hoi Fabienne, was weer leuk om je verslag te lezen.
    Best spannende tochtjes.
    Succes met je vervolg.
    xPapa

  • 24 Augustus 2015 - 15:25

    Jacqueline:

    Prachtige avonturen!
    Het verhaal over die snee in je hoofd had je in onze app-contacten voor mijn gemoedsrust maar achterwege gelaten zeker....
    Gelukkig is het goed afgelopen.
    Ben uiteraard ook enorm benieuwd naar alle Indonesië avonturen dus kom maar door met dat blog.

    Liefs van mams

  • 24 Augustus 2015 - 18:51

    Claudia :

    Hoi Fab,
    We volgen je nog steeds en gelukkig gaat alles goed met je.
    Veel plezier met je verdere avonturen.
    Liefs, Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 11010

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 30 Oktober 2015

Azië: Indonesië & Vietnam

10 September 2014 - 01 Augustus 2015

10 maanden stage in Sydney

06 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Vijf maanden studeren en genieten in Zuid-Afrika

Landen bezocht: